I början...

Välkommen till läsa min Legacy Challenge Iloliemi! Nu försöker jag översätta min story från finska till svenska. Jag är inte mycket bra med svenska så jag skulle hoppas att du kan räder mig när du märker fel. Du kan fråga "downloads" och jag provar komma ihåg, varifrån de är. Jag vill annonsera att delar kommer att vara korta. Du kan länkä mig lc om du viljer. Jag hoppas att du njuter.

 

Du kan lyssna på denna sång när du läser delen: 
y7NFW.jpg
En tjej satt på gräsmattan. Vi ska gå och se henne!
uwMc2.jpg
När vi kom närmare, vi kan påvisa att hon gråter. Därför?
NwEMS.jpg
"Jag kan inte tro detta. Igår varit alla bra och nu alla är dåligt" tjejen klagade.
Vad har hänt? Vi återkoms tillbaka igår. 
GvmBC.jpg
Två unga vuxna hade nått universitet. Den är den sorgliga tjejen men nu hon ser glad ut. Tjejer vill berätta sig några.
3hPGe.jpg
"Hej. Jag heter Iina Iloliemi. Jag är lika livad som mitt släktnamn. Min egenskap är njutningssim och jag ska jobba spel-arbet. Men före desto jag måste plugga och därför jag är på universitet. Jag tycker om hår med beredning och baddräkter. Jag gillar inte blond hår. Min föraldrar dog några månader sedan men jag inte ville stanna hemma sörjer utan jag beger mig att undersöka en värd. Jag är inte ensam här..."
V7PDq.jpg
"Här är min bästa kompis som heter Milla. Jag kan leva inte utan henne! Vi har känt ända barndom", Iina berättade.
"Ja", Milla bestyrkte.
"Alla kan se att vi är kompisar. Vi ser exakt likadana ut när vi har lika klädstil", Iina förklarade.
xGw2A.jpg
Kompisarna flyttade in i en liten lägenhet till universitet. Lägenheten är trång
Kaverukset muuttivat pieneen hökkeliin yliopistolla, onhan se vähän ahdas, mutta kyllä he siinä elävät, kun ei suurenpaankaan ollut varaa.
pctXy.jpg
"Vi har äntligen här. Denna är så härliga!" Iina utropade.
"Just det! Jag hade velat till universitet förut gymnasiet", Milla berättade.
ID94P.jpg
"Nu ska jag studera skötsamt", Milla lovade.
"Du sade samma sätt i början av gymnasiet men efter två veckor vi fick fram din lättja", Iina erinrade.
"Det var gammal historia! Nu är jag flitig och skötsam student", Milla bedyrade.
IIna och Milla erinrade oss Millas andra utfästelser och de skrattade för dem.
FEMdZ.jpg
"Oh, jag måste gå till min lektion", Iina berättade.
"Har du redan lektionen idag? Jag har först lektionen i morgon", Milla undrade.
"Det är tur för dig. Jag måste gå nu. Vi kan göra något kul i kväll", Iina lovade.
"Ja", Milla besvarade.
4uEOT.jpg
Iina avtågade till den första lektionen. Platsen är nära så Iina bestämde gå dit.
9tavZ.jpg
När Iina hade gått, Milla bestämde läsa en bok sit rum. Hon hade ingenting att göra.
sEyFE.jpg
Oförhappandes en dörr blev öppnad.
aqzyB.jpg
Milla hörde när någon öppnade dörren.
"Återvänder Iina nu? Det var kort lektionen", tänkte Milla.
PrFfx.jpg
"Varför säger du ingenting?" frågade Milla.
bhF8g.jpg
Sedan såg Milla en sim som öppnade dörren.
"Hjäääääälp!!" skrikade hon.
ANCJK.jpg
På kvällen slutade Iinas lektion.
uSSiD.jpg
"Det är konstigt. Har Milla glömt stänga dörren?" undrade Iina när hon gick in huset.
4OjJA.jpg
Iina gick mot Millas rum.
"Milla, varför var dörren upp? En bandit skulle ha kommit in huset!" började Iina.
z9U2h.jpg
"Oh nej!" ropade Iina.
 O1dwr.jpg
Iina blev ängslig.
"Vad hade hänt när jag var ute?" tänkte Iina.
ilMLi.jpg
Milla låg sanslös till marken.
5aPs6.jpg
Iina hukade sig.
"Milla, vakna! Vad försiggick här?" sade Iina och hon ruskade sin vän i armen.
gKR5j.jpg
Milla öppnade sina ögon.
90S40.jpg
Milla sökte sitta men hon kände akut smärta.
3YU52.jpg
"Vad försiggick här?" frågade Iina.
"Aj, jag har ont i huvudet", klagade Milla.
"Vem bröt sig in?" förhört sig Iina.
"Någon... någon fölföljer dig. Han trodde att jag är du och han nära mördade mig. Du måste genast fly", kommenderade Milla.
"Jag kan inte lämna dig!" röt Iina.
"Gå, jag anhåller", sade Milla med matt röst.
7gsAk.jpg
Sedan föll Milla i golvet.
"Vad skulle jag göra?" grät Iina.
zZAwP.jpg
Iina ringde ambulansen.
rvEQb.jpg
Sedan sprang Iina bort eftersom hon ville respektera Millas anmodan. Läkare kan hjälpa Milla.
"Jag hoppas att Milla läker. Vi ska fly sin väg", tänkte Iina.
NwEMS.jpg
"Nu tillbakar vi nuvarande tid. Jar är bekymrad för Milla och jag vet inte hur jag klarar mig. Jag har inte mat och jag är hungrig. Jag har inga pengar", tänkte Iina.
 
Vad tyckte du om? Lämna kommentar. .-)